keskiviikko 2. tammikuuta 2008

Pieces of me

Alkajaisiksi, ihanaa loppuvuotta kaikille! Oma vuoteni vaihtui ulkomailla poikaystävän kanssa syöden, juoden ja shoppaillen. Toivottavasti saan napattua kuvia löydöistäni jossain vaiheessa...

Mutta asiaan. Tajusin tässä vasta lähiaikoina, että omien lemppariblogien top 5 kuuluu vain blogeja, joiden kirjoittaja on kehdannut läväyttää naamansa näytille. En ole valinnut blogeja tuon seikan perusteella, mutta jostain syystä näin on vain käynyt. Tästä seurauksena rupesin miettimään, että kannattaisiko minunkin raottaa anonyymiteettini verhoa hitusen? Mietin kasvojeni paljastamista, mutta ihan niin pitkällä ei vielä olla.

Sen sijaan läväytän tähän pieniä faktoja itsestäni, jotta saisitte edes jonkinlaisen käsityksen persoonastani. Myös kuvia vaatteistani ja hankinnoistani laittaisin mielelläni, mutta minulla on muutama ongelma asian suhteen:

a) Kukaan, edes poikaystäväni ei tiedä blogistani, joten joudun kirjoittamaan sitä salaa. Näin ollen kuvatkin otan mieluiten yksikseni, jotta vältyttäisiin ärsyttäviltä kyselyiltä poikaystävän suunnalta, kuten "Kenelle salarakkaalle sä nyt itsestäs himmeitä poseerauskuvia otat?". Olisikohan astetta helpomaa jos vain uskaltautuisi kaapista ulos?

b) Jostain syystä minun ja poikaystäväni yhteisestä asunnosta ei löydy tarpeeksi fiksua, valoisaa ja itselaukaisinta ajatellan otollista kuvauspaikkaa. Näin ollen hyvän kuvan aikaansaamiseksi joutuu ensin kikkailemaan puolisentuntia, eikä aika aina välttämättä tähän riitä...

Noh, yritetään selvitä. Lupaan yrittää skarpata noiden kuvien kanssa, olkoon se vaikka uudenvuoden lupaukseni blogia kohtaan. :)

Nappasin Sallalta pienen kyselyn:

Minut sekoitetaan joskus: Ruotsalaisiin. Tiedä häntä mistä johtunee...

Saan eniten kehuja: Ihan yleisesti on sanottu kauniiksi ja hyväkroppaiseksi, eli aika suurpiirteisesti, mutta myös takapuolta joskus kehutaan...

Olen epävarmin: Kroppani suhteen. Voin suoraan sanoa, etten pidä mistään asiasta kropassani.

Ystäväni sanovat, että olen: Aina hyvin tyylikäs ja laittautunut. Voi johtua ihan vain siitä, etten ikinä näyttäydy julkisesti verkkareissa, meikittä, hiukset laittamatta tms, ellei lenkkeilyä/kuntosalia lasketa. :)

Ystäväni naljailevat minulle siitä, että: Murehdin liikaa ulkonäköäni ja käytän sen eteen liikaa aikaa.

Pelkään kuollakseni: Hmm.. Ihan honestly en nyt keksi mitään, mitä pelkäisin kuollakseni. Ehkä jonkun läheisen kuolema voisi olla sellanen.

Asia, jonka olisin halunnut tietää jo viisi vuotta sitten: Haluaisin kovasti vastata samoin kuin Salla, eli "En voi miellyttää kaikkia"... Mutta heitetäänpä vaikka että "Pystyn itse määräämään elämäni suunnan".

Jos voisin muuttaa itsessäni yhden asian, minä: En olisi vieraassa ja ei-niin-läheisessä seurassa niin ujo.

Minun lempikappaleeni karaokessa on: En todellakaan laula karaokea! Enkä kovin usein edes kuuntele muiden laulua, joten minulla ei ole minkäänlaista "vakkaribiisiä"...

Ruoka, jota en yksinkertaisesti voi vastustaa on: Kaikki minun ja poikaystävän yhdessä tekemät mausteiset ruoat uppoaa aivan liian hyvin... Myös makealle olen erittäin perso.

Ja jotta saisitte tarpeeksenne minusta tältä erää, vielä pienimuotoinen Tätä et tiennyt minusta top 5- listaus:

1. Olen harrastanut ratsastusta 10 vuotta. Tänä aikana minulla on ollut 3 vuokrahevosta, olen kisannut aluetasolla ja työskennellyt ratsastuksenopettajana.

2. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa kolme vuotta, joista reilun vuoden verran on asuttu saman katon alla. Muutimme yhteen puolvahingossa, kun poikaystäväni osti kämpän ja minä tavaroineni siirryin huomaamatta, pikkuhiljaa vanhempieni luota sinne...

3. Kun olin kahdeksannella luokalla ylä-asteella, terveydenhoitaja aiheutti minulle ensimmäiset päänvaivat koskien painoani passittamalla minut painokontrolleihin "anoreksian" takia. Anoreksia in my ass! Olin siis alipainoinen, mutta en mitenkään pahasti. Sitä ennen olin täysin tyytyväinen kroppaani, vaikka ehdin ala-asteella olla normaalipainon ylimmällä rajalla, mutta siitä lähtien minulla on ollut ongelmia minä-kuvani kanssa. En ole tänä päivänäkään ollenkaan tyytyväinen kroppaani, ja olen tosiaan ollut syömishäiriöinen usean vuoden ajan...

4. Tuhlaan rahaa niin paljon kuin saan sitä käsiini. Olen pärjännyt hyvin 300 € kuukausibudjetilla vaikka asuin poissa kotoa, ja nyt 1500 € häviää liiankin helposti kuukauden päivissä. En siis pysty säästämään, vaan tuhlaan kaiken rahamäärästä riippumatta.

5. Olen tyypillinen oinas (vaikken horoskooppeihin vakavasti uskokaan), sillä innostun erittäin helposti uusista asioista, ja aivan yhtä helposti kyllästyn niihin hetken kuluttua. Blogini oli tällainen innostuminen, joten toivon ettei innostus lopahda yhtä nopeasti kuin yleensä...

Ja muuten, olen katsellut viime päivinä yliannostuksen FTV:tä, eli fashion teeveetä, enkä edelleenkään saa vaihdettua kanavaa poikaystävän marmatuksesta huolimatta... Suosittelen!

2 kommenttia:

Salla kirjoitti...

Hih, sama otsikko meillä tänään :D Ja samaa olen miettinyt blogisuosikeistani, mainitsinkin siitä eilen. Jotenkin kummasti kasvollisia kirjoittajia suurin osa, vaikka kasvottomiakin jonkun verran löytyy. Ja minutkin on passitettu tutkimuksiin alipainoni takia! Ollaampa samiksia tänään! :D

Suosittelen muuten poikaystävälle kertomista, helpottaa älyttömästi. Hän voi ottaa kuvia ja muutenkin ei tule mitään salailufiiliksiä :D

cisel kirjoitti...

salla: Oho, niimpäs onkin! En ollenkaan huomannut tuota erhettä... Samiksia siis! :D Tosiaan tuo poikkikselle kertominen voisi olla hyvä juttu, mutta jotenkin veikkaan, että hän pitäisi harrastustani aivan yli-pinnallisena... :/